Faktura og betaling

Velkommen til vår guide som gir deg all nødvendig informasjon og svar på de mest vanlige spørsmålene angående fakturering og betalingsprosessen

Her finner du fakturaene dine

På Min Side får du totaloversikt over ditt kundeforhold hos oss. Her får du tilgang til dine fakturaer samtidig som du får oversikt over dine tjenester og mulighet til å endre ditt abonnement.

Ofte stilte spørsmål

Her har vi samlet typiske spørsmål vi får fra våre kunder. Kanskje finner du svar på det du lurer på her.

AvtaleGiro med elektronisk varsling og eFaktura er den enkleste og billigste måten å betale fakturaen din på. Med dette slipper du å betale fakturagebyret.

Ønsker du å opprette avtalegiro eller eFaktura kan du enkelt gjøre dette selv i din nettbank, eller få hjelp ved å kontakte banken.

  • Med AvtaleGiro trenger du kun å passe på at du har dekning på belastningskontoen og at maksbeløpet på regningen ikke overstiges. Kombinert med eFaktura vil du også få en kopi av fakturaen din i nettbanken.
  • Med eFaktura får du regningene rett i nettbanken i stedet for i postkassen, ferdig utfylt med KID-nummer, og alt du trenger å gjøre er å godkjenne.

Husk på dette:

  • Det kan ta opptil 45 dager før AvtaleGiroen er aktiv. Du må derfor betale denne regningen på vanlig måte, men fra neste regning vil du få AvtaleGiro eller E-Faktura.
  • All opprettelse, avslutting og endringer i avtalen, som varsel og maksbeløp, må gjøres via banken.

AvtaleGiro med elektronisk varsling og eFaktura er den enkleste og billigste måten å betale fakturaen din på. Med dette slipper du å betale fakturagebyret.

Ønsker du å opprette avtalegiro eller eFaktura kan du enkelt gjøre dette selv i din nettbank, eller få hjelp ved å kontakte banken.

  • Med AvtaleGiro trenger du kun å passe på at du har dekning på belastningskontoen og at maksbeløpet på regningen ikke overstiges. Kombinert med eFaktura vil du også få en kopi av fakturaen din i nettbanken.
  • Med eFaktura får du regningene rett i nettbanken i stedet for i postkassen, ferdig utfylt med KID-nummer, og alt du trenger å gjøre er å godkjenne.

Husk på dette:

  • Det kan ta opptil 45 dager før AvtaleGiroen er aktiv. Du må derfor betale denne regningen på vanlig måte, men fra neste regning vil du få AvtaleGiro eller E-Faktura.
  • All opprettelse, avslutting og endringer i avtalen, som varsel og maksbeløp, må gjøres via banken.

Du finner alltid kopi av alle fakturaene dine i et eget arkiv på Min Side. Der kan du også laste dem ned som PDF-dokumenter.

  1. Logg inn på Min Side.
  2. Trykk på “kundestøtte”.
  3. Trykk på “faktura”.

Har du eFaktura finner du også fakturakopier i nettbanken din.

Som ny kunde kan første faktura være høyere enn forventet. Dette skyldes at månedspris faktureres på forskudd. Avhengig av hvilken dato abonnementet ble opprettet, vil din første faktura derfor gjelde fra dagen du ble kunde og noe frem i tid. Vanligvis er dette en eller to måneder fremover.

Den første fakturaen inneholder også eventuelle etableringsgebyr og engangskostnader. Deretter vil du bli fakturert for en måned av gangen.

Vi har dessverre ikke mulighet å splitte faktura der du for eksempel betaler for TV-tjenestene, mens noen andre faktureres for internett-tjenestene. Prisene for de ulike tjenestene vil nå være tydelig spesifisert på fakturaen, med internett som utgjør 60 % og TV 40 % av kostnadene.

Ja du kan fortsatt få  faktura i posten. Legg merke til at ved faktura per post vil det også komme et fakturagebyr. Ønsker du å motta fakturaen din per post? Vennligst ta kontakt med vår kundeservice på e-post: post@mktv.no eller ring oss på telefonnummer 32 78 46 40

Ja du kan få  faktura per e-posten. Ønsker du å motta fakturaen din per e-post? Vennligst ta kontakt med vår kundeservice på e-post: post@mktv.no eller ring oss på telefonnummer 32 78 46 40

Du kan endre faktura e-postadresse inne på Min Side.

  1. Logg inn på MinSide – MKTV.
  2. Trykk på “Meg” .
  3. Trykk på “Faktura e-postadresse” og bytt ut registrert e-post med ønsket e-postadresse.