TV

Ofte skyldes feilen at TVen ikke viser signalet fra din dekoder. Om du har koblet til din dekoder ved hjelp av HDMI- kontakten så er det nødvendig at du velger rett inngang på din TV. På fjernkontrollen til din TV finnes det vanligvis en knapp som er merket med AV, EXT, eller Source- knappen. Bruk denne til å velge den inngangen på TVen som dekoderen er koblet til.

Ofte skyldes feilen at TVen ikke viser signalet fra din dekoder. Om du har koblet til din dekoder ved hjelp av HDMI- kontakten så er det nødvendig at du velger rett inngang på din TV. På fjernkontrollen til din TV finnes det vanligvis en knapp som er merket med AV, EXT, eller Source- knappen. Bruk denne til å velge den inngangen på TVen som dekoderen er koblet til.

Hakking på lyd eller bilde kan skyldes svake signaler inn til dekoder. Veldig ofte er det lange eller dårlige antennekabler som har skylden. Sørg derfor for at du benytter den medfølgende antennekabelen. Hvis denne er for kort anbefaler vi at du bruker en trippelskjermet antennekabel av god kvalitet. Sjekk så følgende:

  • Fjern først eventuelle splittere, skjøter eller privat utstyr som kan være koblet mellom vegguttak og dekoder.
  • Sjekk at antennekabel sitter godt i både vegguttak og dekoder.
  • Se etter synlige skader på antennekabel. Har kabelen synlige skader må denne byttes.
  • Ta av strømmen

Ustabile TV-signaler på vår nye Himeboks kan skyldes dårlig nettverksforbindelse. Vi anbefaler alltid å bruke nettverkskabel koblet direkte til boksen for å unngå eventuelle trådløse begrensninger.

Måten du stiller inn dette på er forskjellig fra TV til TV. Det viktigste er at du fyller inn korrekte verdier som angitt under, samt at du stiller inn TV-en til å befinne seg i Sverige. Det kan være hensiktsmessig å sette opp TV-en på nytt dersom du ikke finner menyen for å velge land. Da skal du kunne endre land, språk osv. under installasjonsprosessen. Dette skal du finne i hovedmenyen til TV-en din.

Følg denne oppskriften:
(For Samsung TV-er)

  1. Trykk på “MENU” knappen på fjernkontrollen til TV-en for å komme inn på hovedmeny og innstillinger.
  2. Finn frem til innstillinger for “Antenne” eller “Kringkasting” i hovedmenyen til TV-en (eller menyen der du kan velge innstillinger for TV-kanaler). Navnet på menyen kan variere fra TV til TV.
  3. Trykk på “Land” og tast inn pin-koden til TV-en. (Standard kode fra fabrikk er typisk 1234 eller 0000)
  4. Velg “Sverige” som det landet du befinner deg i. NB! Du trenger ikke å endre språkinnstillinger.
  5. Gå tilbake til “Antenne” i hovedmenyen.
  6. Trykk på “Autoinnstilling” og velg “Autoinnstilling”
  7. Velg antennekilde som skal huskes. Trykk på “Digital” og “Kabel”
  8. Fyll inn følgende verdier i feltene:

Kabelmodus: Kabelnettverk
Søkemodus: Rask
Nettverk: Manuell
Nettverks-ID: 1
Frekvens: 306000KHz
Modulasjon: 256QAM
Symbolhastighet: 6875

  1. Velg “søk” når verdiene er fylt ut. Søket skal kun ta noen få sekunder. Trykk på “OK” når søket er ferdig. Trykk på “EXIT” eller “RETURN” knappen for å gå ut av menyene.

Du er nå ferdig med innstillingene og skal ha fått kanalene i samme rekkefølge som på en HD- dekoder fra Modum Kabel-TV!

Det fikser vi, for å se TV flere steder i huset må du bestille en ekstra dekoder. Kostnaden for en ekstra dekoder ligger på 50 kr i måneden.
Du kan bestille ved å gå inn på Min Side eller ved å ta kontakt med oss.

Dessverre tilbyr vi ikke lenger muligheten til å bestille kun TV-tjenester.
Våre tjenester er nå en del av kombinerte pakker som inkluderer både TV og internett.
Denne endringen gjenspeiler vårt mål om å levere en mer helhetlig medieopplevelse for våre kunder. For mer informasjon om våre pakkeløsninger klikk her!